Bergslagsleden

Idag så var jag och min klass ute i skogen hela dagen. Det var tänkt att vi skulle gå 9k  och allting började bra och alla var glada och på gott humör. Vi gick med snabba steg framåt och tyckte att det inte var så jobbigt att gå. Efter en lång stunds vandring så kom vi fram till ett berg som kallas Digerberget. Våran lärare sa bestämmt att vi skulle upp för det berget.Så klassen  böjade traska uppåt. Redan efter de första stegen så var alla helt slut i bena och orkade inte gå, men vi kämpade på.Vi gick och gick i en uppförsbacke som inte verkade ha något slut. Jag skulle chansa på att det var ungefär 50 graders lutning på berget och det tog ca 5 min att komma upp till toppen. När vi väl kom upp på toppen så var alla i klassen helt slut och orkade knappt stå på den två ben man hade. Efter en stunds vilande så fortsatte vi våran väg till våran slutdestination. Vi började gå västerut och snart upptäckte vi att vi gick i en cirkel runt berget. Vi kom till en plats där man kunde gå ner för berget så vi vandrade neråt, vilket nästan var svårare än att gå upp för berget.Detta bettyde att vi hade gått upp för berget helt i onödan! När vi väl kom ner bestämde vi oss för att vi inte skulle hinna gå de kilometrarna som var kvar så vi bestämmde oss för att äta våran mat och seda vandra tillbaka till bussen.Ungefär då märkte vi att vi stog ungefär 200 m ifån platsen där vi hade börjat gå upp för berget. Så istället för att gå 200m rakt till grillplatsen så gick vi upp för ett berg, gick i en cirkel runt  berget och gick/halkade ner för berget.

Ungefär så kan man sammanfatta dagen, men det hände lite flera saker men jag orkar inte skriva det nu eftersom att jag måste plugga.

Lyckad dag säger jag bara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0